lördag 3 mars 2012

Göta Kanal 2007

Under sommaren 2007 tillbringade jag & Anders en vecka i ett regnigt "Skilsmässodike" med mina föräldrar & med Agnes i magen! Stort eldprov för Anders m gravid sambo & svärföräldrarna så han fick permis mellan Lyrestad & Trollhättan för att gå på Metallica i Sthlm med sina vänner. ;D

Trots regn va det en härlig vecka med massa god mat, vila (fick knappt hoppa iland själv för nojjig förstagångs morfar. Än mindre slussa & dra tampar) & massor av fina naturupplevelser. Detta va 2.a gången jag åkte Göta kanal i mitt liv (1:a gången va jag ca 10-11år)! Kan rekommendera det varmt & hoppas på en 3.e gång! Ett av dom häftigaste ställena är i Sjön "Viken" där man på ett ställe kör mitt inne i skogen! En kanal som sprängts genom en udde (se bilden nedan på Anders som fick förtroendet att styra i passagen).
Efter att vi klarat av kanalen så blev vi fast i Göteborg under Götaälvbron en extra dag pga dåligt väder. Rätt snart förstod vi varför ingen annan tagit den platsen. Spårvagnarna skrammlar ordentligt när dom kör över bron kan jag lova. Men sen tuffade vi sakta norrut mot Tegelstrand. Tillbringade bla en natt i Lysekil då det va riktigt kaos väder med regn, hagel, åska & blåst. men det va ändå rätt mysigt med filmkväll i hytten.
I sommar ska Maja & hennes Joel färdas genom "Diket" i Bouskett med mamma & pappa!! Jag önskar dom en trevlig resa & ett bättre väder, 3:e gången gillt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar